اخبار

جی اسکیل از سریع‌ترین حافظه‌ DDR4 رونمایی کرد

شرکت جی‌ اسکیل که رکوردهای زیادی در زمینه‌ی تولید حافظه‌های کامپیوتری به نام خود دارد، از حافظه‌ی DDR4 جدیدش با نام «ترایدنت زد» رونمایی کرد. فرکانس این رم، ۴۶۰۰ مگاهرتز و ولتاژ استاندارد آن، ۱.۵ ولت است.
حافظه‌ی جدید جی اسکیل از اوایل مهرماه و در دو طرح وارد بازار می‌شود. طرح اول، از بدنه‌ی آلومینیومی نقره‌ای رنگ با نوار سفید استفاده می‌کند و طرح دوم به بدنه‌ی آلومینیومی مشکی با نوار مشکی،‌ مزین شده است. حداکثر ظرفیت هر دو طرح، ۱۶ گیگابایت است و در بسته‌های دوتایی برای استفاده در حالت دو کاناله، عرضه می‌شود. این حافظه‌ها برای سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های Kaby Lake-X طراحی شده است.
مهم‌ترین مزیت این حافظه، فرکانس زیاد آن محسوب می‌شود که به حداکثر فرکانس قابل دستیابی به‌صورت تئوری برای حافظه‌های DDR4، نزدیک است. اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ی رم، فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز را به‌عنوان حداکثر فرکانس برای حافظه‌های DDR4 انتخاب می‌کنند؛ ولی شرکت‌هایی نظیر جی اسکیل، به لطف دانش فنی و تجربه‌ی زیاد، رم‌هایی با فرکانس‌ به‌مراتب بالاتر روانه‌ی بازار می‌کنند. لازم به ذکر است که مهندسان این شرکت، توانسته‌اند حافظه‌ای با فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز هم طراحی کنند؛ ولی این حافظه‌ برای تولید انبوه آماده نیست. با وجود این، جی اسکیل وعده داده است که در آینده، مدل دیگری از Trident Z را با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز روانه‌ی بازار می‌کند.
ولتاژ استاندارد حافظه‌های DDR4، معادل ۱.۲ ولت است؛ بنابراین ولتاژ ۱.۵ ولتی این حافظه، ۲۵ درصد بیشتر از ولتاژ استاندارد حافظه‌های DDR4 محسوب می‌شود. جی اسکیل می‌گوید ماژول‌های این سری به‌صورت دست‌چین توسط کارشناسان این شرکت انتخاب می‌شود و از آی‌سی‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این حافظه‌ را در سخت‌ترین شرایط مورد آزمون قرار داده و با وجود فرکانس بالا، کاملا برای استفاده‌های درازمدت، مناسب است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *